2024-05-02

MAJ – TEMATYKA

 

 

TYDZIEŃ PIERWSZY:   POLSKA- MOJA OJCZYZNA

 

- poznają legendę o powstaniu Krakowa

− poznają literę h, H w toku zabaw

− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu

− wysłuchają piosenki Rodzinny kraj

− będą rozwijać słownictwo

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− poznają narzędzia do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− będą rozwijać wyobraźnię

− poznają flagi różnych państw

− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi

− wysłuchają hymnu Polski

− wezmą udział w quizie o Polsce

− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

− będą grały na różnych instrumentach

 

TYDZIEŃ DRUGI:   PUK, PUK , TJA, SZTUKA

- określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać percepcję słuchową

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Magia muzyki

− będą poznawać wygląd i brzmienie instrumentów smyczkowych

− wysłuchają piosenki Sztuka małego człowieka

− grupowo wykonają instrument

− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym

− będą wypowiadać się na temat zawodów

− będą badać strukturę makaronu

− wykonają mozaiki

− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami

− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

 

TYDZIEŃ TRZECI: SPOTKANIE Z AFRYKĄ

-poznają podstawowe informacje na temat Afryki

- określą swój nastrój
− dowiedzą się, co to jest sawanna
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Chomik i słoń
− będą składać w całość obrazki pocięte na części
− wezmą udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie – w lesie
− poszerzą wiedzę o emocjach
− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta
− dowiedzą się, dlaczego kameleon zmienia kolory

 

TYDZIEŃ CZWARTY: CO W TRAWIE PISZCZY


− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Motylek
− wykonają pracę plastyczną Zielnik
− poznają nazwy roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− będą rozróżniać zioła rosnące na łące
− dowiedzą się, czym są barwy ochronne u owadów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza
− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− porównają liczebność zbiorów
− wykonają doświadczenia
− utrwalą zasady układania rytmu
− utrwalą umiejętność kodowania

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach