MAJ – TEMATYKA
TYDZIEŃ PIERWSZY: POLSKA- MOJA OJCZYZNA
- poznają legendę o powstaniu Krakowa
− poznają literę h, H w toku zabaw
− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− wysłuchają piosenki Rodzinny kraj
− będą rozwijać słownictwo
− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− poznają narzędzia do pomiaru płynów
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− będą rozwijać wyobraźnię
− poznają flagi różnych państw
− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− wezmą udział w quizie o Polsce
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− będą grały na różnych instrumentach
TYDZIEŃ DRUGI: PUK, PUK , TJA, SZTUKA
- określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Magia muzyki
− będą poznawać wygląd i brzmienie instrumentów smyczkowych
− wysłuchają piosenki Sztuka małego człowieka
− grupowo wykonają instrument
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
− będą wypowiadać się na temat zawodów
− będą badać strukturę makaronu
− wykonają mozaiki
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki
TYDZIEŃ TRZECI: SPOTKANIE Z AFRYKĄ
-poznają podstawowe informacje na temat Afryki
- określą swój nastrój
− dowiedzą się, co to jest sawanna
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Chomik i słoń
− będą składać w całość obrazki pocięte na części
− wezmą udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie – w lesie
− poszerzą wiedzę o emocjach
− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta
− dowiedzą się, dlaczego kameleon zmienia kolory
TYDZIEŃ CZWARTY: CO W TRAWIE PISZCZY
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Motylek
− wykonają pracę plastyczną Zielnik
− poznają nazwy roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− będą rozróżniać zioła rosnące na łące
− dowiedzą się, czym są barwy ochronne u owadów
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza
− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
− porównają liczebność zbiorów
− wykonają doświadczenia
− utrwalą zasady układania rytmu
− utrwalą umiejętność kodowania